Tüm Detayları İle OctoCloud e-Fatura İşlemleri

Octocloud kullanıcılarına Üç farklı entegratör seçeneği sunulmaktadır. EDM Bilişim , Digital Planet ve İzibiz  olmak üzere, müşterilerimiz tercihlerine bağlı olarak farklı entegratör ile çalışabilirler.  

OctoCloud Yönetim panelinize giriş sağlayarak entegrasyon işlemleriniz sağlayabilirsiniz. Adım adım ilerleyelim:

  • OctoCloud Yönetim panelinize giriş sağlayarak    Ayarlar >>    İşletme Ayarları  sayfasından   Diğer Ayarlar bölümü açılır.
  •  Açılan sekmeden e-Devlet Ayarları bölümü seçilir. 

 chrome_mmxbnl9win1706164043.png

  • e-Devlet Ayarları başlığında bulunan e-Fatura, e-Arşiv ve e-İrsaliye seçimleri sağlanır.
  • Web Servis Kullanıcı Bilgileri başlığından Entegratör firma seçimi sağlanır ve Kullanıcı Adı ve Şifre başlıkları doldurulur.
  • Sonrasında girilen bilgilerin doğrulu kontrol etmek amaçlı Test Et butonu ile kontrol sağlanır chrome_tvvzcqzbwy1706167380.png

image1692104694.png  uyarısı ile entegrasyon işlemlerinizi tamamlamış olursunuz.

image1692104793.png uyarısı ile karşılaşmanız durumunda Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerini kontrol ederek işlemleri tekrar deneyebilirsiniz.

  • Başarılı bağlantı sonrasında ayarlar kaydedilir/güncellenir ve  e-Fatura/e-Arşiv Ayarları kullanım şartlarına göre kontrol edilerek tamamlanır.
  • e-Fatura/e-Arşiv Ayarlarında yer alan "e-Fatura/e-Arşiv kayıt esnasında otomatik gönder (onaya bağlı)" ayarı aktif edilmesi durumunda fatura kayıt işlemlerinden sonra sistem otamatik olarak gönderim ekranını açacaktır.
  • Harici durumlarda İşlemler alanında yer alan  e-Fatura/e-Arşiv başlığı altından gönderim ve önizleme işlemleri sağlanabilir.

VARSAYILAN:

► Bu sekmede yer alan seçenekler fatura kaydında default olarak kullanılmaktadır. 

SENARYO: Gönderimi yapılacak e-Faturaların,  Temel veya Ticari Fatura olarak seçilmesi için kullanılmaktadır. 

 NOT: Ticari Fatura alıcı tarafından onayanabilir veya reddedilebilir. Temel faturada ise alıcıya bu seçenekler   sunulmamaktadır.

GÖNDERİM TİPİ: Gönderimi yapılan e-Faturaların, kağıt veya elektronik olarak  seçilmesi   için  kullanılmaktadır.

 NOT: Elektronik fatura E-ticaret üzerinden kaydedilen faturalar  için kullanılmaktadır.

HESAP: Gönderilen faturaların hesap türünün TL veya farklı bir döviz hesabının seçilmesi için kullanılmaktadır.(Döviz modülü gereklidir.)

Bu makaleyi yararlı buldunuz mu?