AKINSOFT MyFranchise, Franchise çalışan restoranlara ait satış raporlarının merkezi sistem üzerinden raporlanmasını amaçlayan, web panel ve mobil uygulama özelliğini kapsayan yazılımdır. MyFranchise verileri, WOLVOX Restoran programı üzerinden, belirlenen periyotlarda otomatik olarak çeker. İnternet erişimi olan her yerden MyFranchise paneline erişim sağlanabilir. Ayrıca, Şube - Merkez - Şablon şirketler üzerinden stok transferi, ürün sipariş talebi ve mal kabul adımları da WOLVOX Restoran - ERP programları içerisinden sağlanabilmektedir. Sistemin kısaca özetlenmesi için aşağıdaki görselde gerekli açıklamalar yer almaktadır.
Web Panel Ayarları
Web panel kısmı, ayarların yapıldığı ve raporların da alınabildiği alandır. Şube tanımları, kullanıcı tanımları ve grafiksel analizler ile birlikte fişlere ait detaylar şube bazlı raporlanabilmektedir. Program bağlantısını sağlamak için öncelikle genel ayarların sağlanması gereklidir.
Genel Ayarlar
Merkez Wolvox Kontrol Panel IP |
Merkezde çalışan Wolvox Kontrol Panel programına bağlantı kurulabilmesi için sağlanan dış IP numarası. IP numaranız sabit IP olmalı router cihazınızdan gerekli port yönlendirmelerinin yapılmış olması gerekmektedir. |
Merkez Wolvox Kontrol Panel SDK Portu |
Merkezde çalışan Wolvox Kontrol Panel programına bağlantı kurulabilmesi için sağlanan port numarası. Wolvox Kontrol Panel oturum açarken verilen "Güncelleme Portu" na karşılık gelir. Router cihazınızdan gerekli port yönlendirmelerinin yapılmış olması gerekmektedir. |
Wolvox Kullanıcı Adı |
Merkez ve şube arasında yapılacak işlemlerin yürütüleceği Wolvox kullanıcı adı. SYSDBA veya sa kullanıcılarının kullanılması önerilmez. |
Wolvox Kullanıcı Şifre |
Merkez ve şube arasında yapılacak işlemlerin yürütüleceği Wolvox kullanıcı şifresi. |
Merkez Firmanın Wolvox Şirket Kodu |
Bu şirket kodu Merkez firmanın aktif olarak kullandığı şirket kodu olması gerekir. Şubelerden gelecek siparişlerin takibi ve şubelere yapılacak satışlar bu şirket kodu üzerinden yürütülüyor olmalıdır |
Merkez Firmanın Wolvox Şube Kodu |
Merkez firmanın ana şube kodudur. Şubelerden merkeze geçilecek siparişler bu şubenin altına aktarılır |
Şube Restoran Şablonu Şirket Kodu |
Şubelerin otomatik veri güncellemesi için bu şirket kodu kullanılır. Şube şablonudur. Şube restoranlarda satılacak ürünler ve fiyatları, adisyon grupları, adisyon yerleşimleri, açıklamaları vb bu şirket üzerinden yapılır ve şubelerin otomatik güncellemesi sağlanır. Şablon şirket üzerinde satış vb işlemler yapılmamalıdır |
Şube Sipariş Gönderimi İçin Ürün Grupları |
Şubeler merkez şirket üzerindeki stok kayıtlarını görüp sipariş geçebilirler. Şubelerden geçilecek siparişlerde hangi ürün gruplarının kullanılabileceğini belirtiniz. Örnek "HAMMADDE, YARI MAMUL" |
Şube Ekle
Franchise şubeler tanımlanarak bağlantı ayarları yapılmalıdır.
Şube Adı |
Oluşturulacak şubenin adı yazılmalıdır. |
Müşteri Kapasitesi |
Şubenin maksimum müşteri kapasitesi yazılmalıdır. |
Verilerin Alınma Zamanı |
Verilerin hangi sıklıkla alınacağı dakika/saat/gün bazında belirtilir. |
Zaman Periyodu |
Verilerin kaç dakika/saat/günde bir alınacağı beliritir. |
Merkez Şirket Wolvox Cari Kodu |
Bu şube merkez şirkette hangi cari kodu ile kayıtlı ise onu giriniz. Şubenin merkezden gelen ürünleri kabul edebilmesi için gereklidir. |
Şablon Şirket Şube Kodu |
Bu şubenin şablon şirket kaydındaki hangi şube üzerinden eşitleneceğini belirtir. |
Durum |
Şubenin pasif hale gelmesi durumunda durum kısmından pasife çekilebilir. |
|
Şubede frachise veri alımının durdurulması için franchise durumunun pasife alınması gereklidir. |
|
Şubelerin merkezden saipriş verebilmesi isteniyorsa, bu alan aktif olmalıdır. |
Rol ve Kullanıcı Tanımlama
Kullanıcı oluşturarak kullanıcı rolleri belirlenmeli ve şubeler ile kullanıcılar eşleştirilmelidir.
Rol Ekle
Rol Adı |
Bir rol adı belirleyerek kullanıcılara yetkilendirme yaparken rol adını seçim yapabilirsiniz. |
Rol Açıklaması |
Role ait anımsatıcı bir açıklama belirtebilirsiniz. |
İzinler |
Tanımlayacağınız rolü seçtiğiniz kullanıcının hangi verilere/işlemlere erişim yetkisi var ise seçim yapabilirsiniz. |
Kullanıcı Ekle
MyFranchise paneline erişim yetkisi olan kullanıcılar bu alandan eklenmelidir.
Ad/Soyad |
Kullanıcıya ait ad/soyad bilgisi yazılır. |
E-Posta |
Kullanıcının e-posta adresi yazılır. Kullanıcı sisteme bu e-posta bilgisi ile login olacaktır. |
Telefon Numarası |
Kullanıcının telefon numarası yazılır. |
Rol Adı |
Kullanıcının rolü seçim yapılır. Rol seçilmesi için öncelikle rol tanımları oluşturulmalıdır. |
Şifre |
Kullanıcının sisteme giriş yapabilmesi için gerekli şifre bu alandan belirlenir. |
Aktif Mi? |
Kullanıcının durumunu pasife almak için kullanılır. |
Tüm Şubeler |
Kullanıcı tüm şubeler için izinli ise tüm şubeler seçili olmalıdır. Belli şubelere izin vermek için, tüm şubeler pasife alınarak açılacak şube seçim alanından kullanıcının yetkisi olan şubeler seçim yapılmalıdır. |
Api Kullanıcısı Ekle
Api kullanıcısı, WOLVOX Restoran programı ile entegrasyon için tanımlanan kullanıcıdır. Api kullanıcısı ekleyerek kullanıcıya şube yetkisi verilmeli ve WOLVOX Restoran ayarlarından bu kullanıcı adı ve paroları girilerek şube eşlemesi yapılmalıdır. Api kullanıcısının sisteme giriş yetkisi bulunmamaktadır.
Tanımı |
Api kullanıcısına ait açıklayıcı bir tanım yazılmalıdır. |
Kullanıcı Adı |
Api kullanıcısının kullanıcı adıdır. |
Şifre |
Api kullanıcısının şifresidir. |
Aktif mi? |
Api kullanıcısı pasife alınmak için bu kısımdan durumu değiştirilebilir. |
Şube izni |
Api kullanıcısının hangi şube ile bağlantısı bulunuyor ise seçilmelidir. |
WOLVOX Restoran Ayarları
MyFranchise sistemine veri aktarımı için, Wolvox Restoran programını kullanan şubeler ile api kullanıcılarının ve şubelerin eşleştirilmesi gerekmektedir. Bu eşleme sonrasında WOLVOX Restoran programı menü alanı altında MyFranchise aktif olacaktır.
Bağlantı ayarlarını sağlamak için, WOLVVOX Restoran programı içerisinden menü alanına ve program ayarları kısmına girilmelidir.
Şablon Şirketten Stok Aktarımı
Şablon şirket stok tanımlarının oluşturulduğu ve yalnızca stokların tutulduğu şirkettir. Şablon şirketten stokların şubelere aktarılması için, şubeye ait WOLVOX Restoran programı açılarak menü alanından AKINSOFT MyFranchise seçilir ve stok aktarımı alanına girilir. | ![]() |
Burada şablon şirkete ait tanımlı stoklar listelenecektir. Şubeye alınmak istenen stokların seçimleri evet olarak değiştirilir ve üst kısımda yer alan içe aktar butonundan faydalanılarak stoklar şubeye aktarılır. Bu ekranda şablon şirkete yeni eklenen stoklar yeni kayıt, daha önce eklenenler ise güncelle olarak listelenmektedir. |
|
Üst kısımda yer alan seçenekler alanından faydalanılarak aktarılacak stoklarla ilgili bazı özel ayarlamalar yapılabilir, işaretli kısmından faydalanılarak ise daha hızlı bir filtreleme yapılabilir. | ![]() |
Merkez Şirketten Tedarikçi Sipariş ve Mal Kabul
Şubelerdeki ürünleri merkezden talep etmek için, şubeye ait WOLVOX Restoran programı açılarak menü alanından AKINSOFT MyFranchise seçilir ve tedarikçi sipariş alanına girilir. Burada ürünler listelenecektir. Merkeze sipariş göndermek için ürünler çift tıklanarak mikar belirtilmeli ve sepetteki ürünler alanına aktarılmalıdır. Siparişi tamamlamak için sipariş oluştur butonundan faydalanılmalıdır.
|
|
Şubeden oluşturulan sipariş, merkez şirkete alınan sipariş olarak düşer. Alınan sipariş irsaliye veya faturaya aktarılarak muhasebelendirilmelidir. |
|
Merkezde muhasebelenen sipariş, şubede mal kabul alanına yansımaktadır. Mal kabul ekranına girmek için şube şirkette menü alanından AKINSOFT MyFranchise tedarikçi mal kabul kısmına girilmelidir.
|
|
İçe aktar butonu yardımıyla mal kabul işlemi tamamlanır. Mal kabulden içe aktarılan stoklar, alış faturası olarak şubeye yansımaktadır. |