• Yurtiçi Kargo ile e-Ticaret siparişlerinizde entegrasyon sağlamak için öncelikle çalışmış olduğunuz Yurtiçi Kargo şubenizden entegrasyon için gerekli parametreleri talep etmeniz gerekmektedir.
• Talebinize karşılık Yurtiçi Kargo şubesi entegrasyon parametrelerini size mail olarak iletecektir.
Akınsoft e-Ticaret yönetim panelinizde Site İçerikleri > Kargo Firmaları alanında Yeni Ekle butonu yardımıyla yeni bir kargo firması eklemeniz gereklidir.
Almış olduğunuz parametreleri ilgili alanlara yazdıktan sonra kayıt işlemi yapabilirsiniz.
• Kargo entegrasyonunuzu siparişlerde(Web Site Siparişleri) aktif etmeniz için panelinizdeki Yeni Sipariş/Sipariş Onaylandı statüsündeki siparişlerinizi Kargolama Aşamasına almanız gereklidir.
• Entegrasyon bilgilerinde bir sorun oluşmamış ise siparişlerinizin içerisindeki Ek Bilgiler sekmesinde Kargo Barkod alanına o siparişe ait bir kargo barkodu oluşturulur ve siparişe dair bilgiler Yurtiçi Kargo'nun gönderi kayıt paneline gönderilmiş olacaktır.
• Siparişinizi, kargo firmasına siparişin içerisinde yer alan kargo barkoduyla teslim etmeniz gerekmektedir.
• Kargolama aşamasındaki siparişlerinizi filtreleyerek Yazdır butonu aracılığıyla kargo barkod etiketlerinizin çıktısını alabilirsiniz. Eğer sisteminizde kayıtlı herhangi bir kargo etiket şablonunuz yok ise bize ulaşmanız halinde kargo etiket varsayılan şablonları panelinize eklenecektir.
• Kargo firması siparişinizi, siparişinizdeki kayıtlı kargo barkodu ile teslim alıp işlem yapmış ise otomatik bir kargo takip numarası oluşturur. Kargo işlem süresinden itibaren maksimum 4 saat içerisinde kargo firması tarafından oluşturulan kargo takip numarası siparişinizin içerisindeki kargo no alanına otomatik kaydedilir ve siparişinizin durumu otomatik olarak Kargolandı aşamasına geçecektir. Siparişiniz Teslim Edildi aşamasına kargo firmasının siparişi teslim ettiği süreden itibaren maksimum 4 saat içerisinde otomatik geçecektir.
• Müşterilerinize bu sipariş durumlarının otomatik olarak bildirilmesi için;
Mail gönderimi için;
- Sistem maili tanımlamanız gerekmektedir.
- Ayarlar > Sepet Sipariş İşlemleri sayfasındaki 'Sipariş Durumu Değiştiğinde Otomatik Mail Gönder' ayarınız seçili olmalıdır.
- Site İçerikleri > Şablonlar > Mail Şablonları alanında siparişe dair şablonlarınız dolu ya da düzenlemiş olmanız gereklidir.
Sms gönderimi için;
- SMS tanımlarınızın yapılmış olması gereklidir.
- Ayarlar > Sepet ve Sipariş İşlemleri sayfasındaki 'Sipariş Durumu Değiştiğinde Otomatik Sms Gönder' ayarınız seçili olmalıdır.
- Site İçerikleri > Şablonlar > SMS Şablonları alanında siparişe dair şablonlarınız dolu ya da düzenlemiş olmanız gereklidir.
Bilgi Bankası Makalelerinde Ara
AKINSOFT e-Ticaret Programında Yurtiçi Kargo Entegrasyonu
Bu makaleyi yararlı buldunuz mu?
İlişkili Makaleler
-
Limondesk Faturalandırma İşlemleri
Limondesk yönetim panelinizde yer alan Faturalandırma bölümünden Pake... -
LimonDesk Nasıl Kullanılır?
LimonDesk, canlı destek yazılımımızda yapılabilecek işlemle... -
LimonDesk AKINSOFT e-Ticaret Entegrasyonu
LimonDesk programınızı AKINSOFT altyapısındaki e-Ticaret sitenize hızl... -
LimonDesk Programında Yabancı Dil Kullanımları
Akınsoft LimonDesk programında Türkçe, İngilizce, Almanca, Frans... -
LimonDesk Sohbet Butonu Siteye Nasıl Eklenir?
LimonDesk'i sitenize eklemek için, yönetici girişi yaptıktan sonra Bile...